Mark Pranger
UX-Designer
Developer

Minor Brand, Design & Psychology

Minor Communicatie & Multimedia Design

In jaar 3 van mijn studie heb ik de minor Brand, Design & Psychology gevolgd aan de Hanzehogeschool. Ik was al langer geïnteresseerd in het brein, en dit was de perfecte kans om dat in CMD vakgebied te leren. Tijdens deze minor lag de focus op het creeëren van een branding campagne voor een bedrijf. Het ging hierbij om het product Palmleather van Studio Tjeerd Veenhoven. De andere vakken waren vooral bedoeld voor theorie en het testen daarvan. Een half jaar lang heb ik de leiding genomen over het team en met de Design Cycle het project doorlopen. Het eindresultaat is geweldig goed gelukt.

De campagne was gericht op het presenteren van Palmleather en de daarbij behorende Unique Selling Points aan Business to Business klanten. Dit deden wij door een experience te creeëren waarin het verhaal van Palmleather, en de mogelijkheden met het product, met behulp van meerdere artefacten werd uitgelegd. Deze experience zou zich afspelen op zakelijke evenementen en fairs in een zelf-ontworpen ruimte. Potentiële klanten liepen vanuit een groene jungle een replica workshop van Tjeerd Veenhoven binnen. Hier werd Palmleather gepresenteerd door beeld, geluid, geur en gevoel. In de 'Stand' kon men gebruik maken van interactieve posters om meer te leren over Palmleather, van sample packages en folders om de mogelijkheden met het product te ontdekken, en van social media voor extra content.

Palmleather Experience
Palmleather Experience
Palmleather Experience
Palmleather Experience
Palmleather Experience
Palmleather Experience